3

#.1
November 22 at 7:09am
seluas mata memandang,,,
walau terhalang,tak luput angan ku menerawang
menyapa mu lewat sajak ku
cinta,,,
walau aku bukan mukadimah di hati mu
...aku akan buat cerita panjang dalam kitap kehidupan mu
berkisah tentang cinta yang sesungguh nya
ku tulis dengan pena suci ketulusan,
bertintakan emas kasih dan sayang
cinta,,,
pada mu rasa ini kualamat kan
“KKSKI”

#.2
November 22 at 10:26am
Ku tatap langit nan biru..samar2 cahaya mentari menyinari bumi..dibumi ini aku berdiri..dengan kelukaan hati yang terpatri..dimana lagi harus ku cari..pengobat hati yang luka ini..tersdu aku mengenangmu..dg hati yg tercabik..dg hati yg luka..dg hati yg lara..kini ku relakan kau bahagia bersamanya..walau aku terkulai ta...k berdaya...

P.R

#.3
November 22 at 1:14pm
dalam puncak asa
bertiup lah badai prahara
hingga melayang aku
terbuang dalam negeri antah berantah
pilu,lara bermusim derita
...seakan tiada terganti menyelimuti jagad ku ini,,,
meratap aku mengenang mu
membumbung aku karna ucap mu
tersipu aku karna sikap mu
akan kah kau puruk kan aku oleh mimpi mu
tau ah,,,aq yang slalu menjengkel kan memang...
ikhlas...

#.4
November 22 at 6:26pm
lelah menghimpit ku dalam keterasingan
cermin pun kini tak sudi tampak kan bayangku
ibarat dawai aku sudah lusuh dan sumbang
tak pelak mudah nya engkau gantikan
walau kesetian ku melilit melodi indah mu
...namun tak arti bila nyaring kau kehendaki
biar lah aku usang dan berkarat
hingga akhir nya patah tak terawat
....

#.5
November 22 at 8:49pm
cinta,,,
walau pun kisah ini adalah maya,,
pernah kah aku mendua,?
begitu bangga aku dengan kesetia'an sejati ku
menerima mu dengan segala masa lalu mu
...mengingat kamu sangatlah berharga bagi ku,,
namun,,mungkin langka ada minta maaf di hati mu
hingga tak lagi ada rasa salah dalam detik mu
tak lebih pinta ku
karna memang kurang ada nya diri ku
"k k s k i"

#.6
November 23 at 5:36am
tak mampu aku menepis
datang nya siang gantikan pagi,,,
karna itu bukan kuasa ku,tak perlu aku meronta
tak perlu aku menghiba
seperti itulah diri ini,,,,
...seperti pagi secuil saat mu
hingga terkikis,terhujam dan akir nya tertutup oleh siang mu
aku pun tergantikan...
"k k s k i"

#.7
November 23 at 7:59am
hanya kubangan kecil dalam tanah yang gersang
sisa tetesan air hujan mengguyur menikam bumi
tak selang waktu beranjak
teruap lah air itu dan terserap lah hilang tak nampak
menyema rasa dalam palung jiwa mu
...tak indah kan tandus karna embun air mata mu
hingga bersemi tak pernah layu,,,
secuil aku membenci mu,beribu rindu tercipta di hati ku
miss u cinta.,,
"K K S K I"

#.8
November 23 at 10:48am
cinta,,,
karna kau begitu berharga
kan ku simpan tiap patah kata mu,
tiap desah manjamu
dan semua tentang kamu
...dalam aliran darah ku

tak nampak bukan berarti tak ada,bukan juga tak berharga

kusimpan semua hingga kelak
rasa ini pergi seiring hilang nya waras dalam fikir ku
dan henti nya nadi dalam tubuh ku,,,
terima kasih cinta
"true luv"

#.9
November 25 at 8:33am
terjaring aku dalam jala ke'egoan manusia
menjerat koyak kan rusuk
hingga derai air mata
bergumul duka mencumbu lara
cinta,,,
...rasa ini datang melerai
menerbang kan ku hingga nirwana mu
terbalut luka karna manja mu
abadikan lah rasa dalam palung jiwa
berbias lah asa atas nama cinta,,,
"lovirs"

#.10
November 25 at 11:23am
cinta,,,
kamu yang slalu datang dan pergi dalam puisi puisi ku
ukir kan indah dalam sajak ku
dan tinggal kan rindu dalam hati ku
akan kah kerinduan ini abadi
...rindu yang tak bertepi dan tak tersampai
walau patah sudah pena ini menggurat kata
ada rasa yang ku simpan
secara lisan kan ku lafat kan
bukan tersurat dalam tulisan
dalam harapan aku menunggu
jemari ini bicara menjabat tangan mu

"lov'Irs"

No comments:

Post a Comment