mungkin yang terakhir

''Mungkin Yang Terakir'' ( MYT)
by Pujangga Rahasia on Saturday, January 29, 2011 at 1:11am
tlah terpasang kedua sayap di bahu mu
mengepak indah menerbangkan mu
tlah tiba saat kau kau tentukan kuasa
sebelum bibir sang waktu mengatup tuk bicara
melayang menggapai bintang
bersanding dengan gemerlap istana nyata
dan bercumbu dengan ilusi keindahan masa nan lalu
tanpa bayang,tegur sapa dari ku
yang mungkin begitu mengusik ketenangan mu
maaf kan aku cinta...atas guratan kisah
yang sempat ku rajah dalam titian kehidupan mu

kini sendiri aku renda sepi
kurajut helaian gulita untuk mengkafani jiwa

cinta,,,
sebegitukah diri mu pada ku
tanpa nisan kau pusarakan perasa'an
mungkin...hanya kepada dinding lahat aku bisa bercerita
dan selembar kafan yang mengerti akan rasa ku
tentang mimpi dan harapan yang pernah ada
kala nyata tlah kita dapati
merekalah yang akan memeluk hangat raga ku
hingga tinggal belulang terbujur kaku
terpendam dalam rahim pusara

tak sesal aku atas semua
karna cinta yang pernah kita damba
begitu indah aku rasa

aku masih bimbang esok dapat ku rasakan tetesan embun
aku tak yakin esok ku lihat sinaran mentari pagi
aku masih ragu akan ku dengar kicau burung menyapa ku
karna...
saat ini aku buta,tuli,dan mati rasa sepeninggal mu

salam ku untuk pujaan
aku titip kan pada gelap sang malam
yang kini bersandar dalam sukma ku

"lovirs"

No comments:

Post a Comment